workshops

workshops

ambachtelijke workshops

bij ja, ik wil!

In samenwerking met Crafts Council Nederland organiseert het Fries Museum een serie workshops en masterclasses geïnspireerd op de tentoonstelling Ja, ik wil! Ontdek alles over de bijzondere technieken en het ambachtelijke maakproces van de bijzondere jurken in de tentoonstelling. Het programma bestaat uit workshops voor beginnende makers en masterclasses voor makers met ruime ervaring, gegeven door professionals uit de Nederlandse mode en textiel industrie. Voorafgaande aan de workshop doe je inspiratie op in de tentoonstelling Ja, ik wil! Een museumgids neemt je mee langs bijzondere objecten die als inspiratie dienden voor de workshops.

Wij willen graag dat iedereen die het wil, ongeacht je persoonlijke situatie, mee kan doen met onze activiteiten. Heb je bijvoorbeeld behoefte aan een gereduceerd tickettarief of ben je benieuwd of een activiteit ook aansluit bij je zorgbehoefte? Neem dan contact met ons op via activiteiten@friesmuseum.nl.