queer tours: ja, ik wil

ontdek de verhalen
achter prachtige jurken
queer tours: ja, ik wil

in samenwerking met the queer factory leeuwarden

Tijdens deze bijzondere rondleiding vieren we dragers, ontwerpers en kunstenaars uit de queer community. Loop mee met een van onze museumgidsen en ontdek de persoonlijke verhalen achter de prachtige jurken. Verken op die manier de collectie met een LHBTQIA+ bril op! Aan welke modes en tradities was de jurk onderhevig? En wat zegt de jurk over de draagster? Deze rondleiding kwam tot stand in samenwerking met the Queer Factory Leeuwarden.

Datum: Zaterdag 16 november, zaterdag 14 december en vrijdag 14 februari
Tijd: 13.00 - 14.00u

Prijs: 6 euro (exclusief museumentree)
Aanmelden via de ticketpagina van het Fries Museum

Foto: Ruben van Vliet

Wij willen graag dat iedereen die het wil, ongeacht je persoonlijke situatie, mee kan doen met onze activiteiten. Heb je bijvoorbeeld behoefte aan een gereduceerd tickettarief of ben je benieuwd of een activiteit ook aansluit bij je zorgbehoefte? Neem dan contact met ons op via activiteiten@friesmuseum.nl.

Ben je doof of slechthorend? Dan schakelen we graag een NGT-tolk voor je in. Mail dan uiterlijk twee weken voor de start van het programma naar activiteiten@friesmuseum.nl. Of sluit aan bij een van onze vaste NGT-rondleidingen door de tentoonstelling.

Een museumbezoek zonder prikkels? Speciaal voor bezoekers die snel overprikkeld of moe zijn faciliteren we graag een prikkelarm museumbezoek. Op aanvraag van een prikkelarm bezoek, openen we de deuren van het museum een uur eerder. Kijk hier voor meer informatie.