beestenbende

in Fries Museum tijdens Coole Kidsnacht

Datum: vrijdag 1 november 2024
Tijd: 17.00 – 21.00u
Prijs: reguliere entreeprijzen (kinderen t/m 17 jaar zijn altijd gratis)
Reserveer alvast een ticket via de ticketpagina.

Het Fries Museum krijgt dierlijke trekjes tijdens de Coole Kidsnacht! Op vrijdag 1 november van 17.00 tot 21.00 uur is het museum omgetoverd tot een kleurrijk festival waarin je alle dieren van het museum ontmoet. De avond is bedoeld voor de hele familie.

Spannende vossenjacht

Ga tijdens de vossenjacht met behulp van forensisch poeder op zoek naar dierensporen! Wie weet kom je bijzondere wezens tegen. En een avontuur wordt het zeker, want je gaat de donkere tentoonstellingszaal van kunstenaar Sema Bekirović (1977, Amsterdam) met een zaklamp trotseren. In deze zaal beleef je ook een picknick met de zwijnen in het bos.

Foto door Aron Weidenaar

Op beestentocht en knutselen

Tijdens deze feestelijke avond kun je alle bijzondere dieren van het museum ontmoeten: van een boze koe en het Friese paard tot een Narwal en een terpenhond. Of knutsel een minimuseum of een snoepobject voor je dieren. Café Thús in de hal van het museum is ook geopend en speelt met een aangepast menu in op de komst van families. Kortom, er is genoeg te doen en het belooft een dolfijne avond te worden. Zien we je dan?

Kom verkleed

Een festival is niet compleet zonder vrolijk uitgedoste festivalbezoekers. Kom daarom verkleed als je favoriete dier en neem je hobbyhorse of knuffeldier mee.

Coole Kidsnacht

Tijdens Coole Kidsnacht blijven verschillende musea in Fryslân na sluitingstijd open voor kinderen in de basisschoolleeftijd. De Coole Kidsnacht in het Fries Museum heeft geen leeftijdsgrens, maar is het leukst voor kinderen van 8 tot 12 jaar. De Coole Kidsnacht is een initiatief van Museumfederatie Fryslân, kijk voor meer informatie op museum.frl/coolekidsnacht.

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door Windpark Fryslân, de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de VriendenLoterij, Ir. Abe Bonnema Stichting en de vrienden van het Fries Museum.